Technológia potlače – pieskovanie
Reklamné predmety a darčeky sú dôležitou súčasťou propagácie značky firmy a pieskovanie je jednou z techník, ako je možné týmto výrobkom dodať originálny vzhľad. Pieskovanie spočíva v odstraňovaní materiálu z povrchu pomocou jemného piesku alebo iných abrazívnych materiálov pomocou stlačeného vzduchu. Výsledkom je gravírovaný povrch s textami, logami alebo rôznymi dizajnami.
V tomto článku sa pozrieme na to, akým spôsobom sa vykonáva pieskovanie, aké sú jeho výhody a nevýhody a na aké predmety je vhodnou technikou potlače.
História
Proces pieskovania bol patentovaný v roku 1870 Bejnaminom Chew Tilghmanom (US patent 104 408). Ten tiež zaviedol používanie šablón na pieskovanie. Do Európy sa výroba pieskovacích strojov dostala až okolo roku 1880. Avšak už v roku 1879 bol B. Holsteinovi z Osnabrücku udelený patent na matovanie povrchu skla pieskom. Toto zariadenie fungovalo tak, že piesok pôsobil vlastnou váhou, samospádom.
Čo je to pieskovanie a ako funguje?
Pieskovanie je pokročilejšia technika potlače. Spočíva v opracovaní tvrdých materiálov pomocou abrazívnych častíc, ako sú kremičitý piesok, oceľové broky alebo škvara. Tento postup sa tiež nazýva tryskanie a umožňuje vytvárať zložité a detailné povrchy na rôznych materiáloch. Niekedy sa používa iba voda bez abrazívnych materiálov pre niektoré špecifické účely.
Pieskovanie sa vykonáva tak, že sa na sklo pomocou trysiek s prúdom stlačeného vzduchu cez šablónu s motívom aplikuje jemný piesok. Po odobratí šablóny zostáva na potrebných miestach drsný povrch a vytvára nezmazateľný obraz.
V reklame je pieskovanie veľmi efektnou a luxusnou technikou povrchovej úpravy, ktorou sa značia napr. poháre, hrnčeky, šálky, popolníky, tanieriky, misky, fľašky, ťažítka a pod. Pieskovaný vzor môže byť jednoduchý (obrys, veľká plocha v jednej vrstve), ale môže byť aj zložitejší. Je možné pieskovať vo viacerých vrstvách, vzor sa môže aj tieňovať či vytvárať rôzne 3D efekty.
Výhody
- kvalita
- odolnosť
- tvorba zložitejších a detailných motívov
- ľahké prispôsobenie potrebám klienta
Nevýhody
- časová náročnosť
- technológia vyžaduje špeciálne zariadenie a materiály
- vyššia cena
- nie je možné tlačiť farebné motívy
Materiály vhodné na pieskovanie
- keramika
- sklo
- kov
Pieskovanie je veľmi zaujímavá technika, ktorý poskytuje skvelú možnosť vylepšenia dizajnu reklamných predmetov a zvyšuje ich hodnotu pre potencionálnych zákazníkov.
Potlačou reklamných predmetov získate krásny darček pre svojich zamestnancov, partnerov či klientov, tak si prezrite našu ponuku.
Ak si neviete rady s výberom potlače, veľkosťou, podkladmi alebo ďalšími vecami, určite sa na nás obráťte, radi vám pomôžeme. Ako sa s nami môžete spojiť, nájdete tu.