Technológia potlače – hydroglazúra
Techniky potlače sú dôležitou súčasťou výroby reklamných predmetov a suvenírov. Vďaka nim je možné na tieto výrobky umiestniť rôzne motívy, texty a logá, ktoré pomáhajú zvýšiť povedomie o značke a jej produktoch. Výber správnej techniky potlače závisí na mnohých faktoroch, ako sú napríklad počet tlačených kusov, požadovaná kvalita tlače, materiál výrobku a jeho účel. Medzi najobľúbenejšie techniky potlače reklamných predmetov patrí napríklad tampónová tlač, sieťotlač, digitálna tlač alebo napríklad hydroglazúra, ktorej sa budeme venovať v dnešnom článku.
Hydroglazúra je technika potlače, ktorá sa používa predovšetkým na tlač keramických a porcelánových výrobkov. Táto technika spočíva v nanášaní špeciálneho pigmentovaného atramentu na povrch výrobku a následnom vypaľovaní vysokou teplotou. Tak sa poďme na túto techniku, jej výhody a nevýhody pozrieť bližšie.
Ako technika funguje
Počas procesu tlače sa pigmentovaný atrament nanáša na povrch výrobku pomocou jemnej trysky, ktorá vytvára veľmi tenkú vrstvu. Potom sa výrobok vypáli v peci pri vysokej teplote, čo umožní pigmentu sa zlúčiť s povrchom výrobku. V dôsledku toho vznikne trvalá a odolná tlač, ktoré sa neotiera.
Na výrobky je možné nanášať skoro 100 % farebných odtieňov PANTONE. Farby môžu byť lesklé, matné aj metalické.
Hydroglazúra umožňuje tlačiť rôzne vzory, obrázky a texty na keramické a porcelánové výrobky. Vďaka tejto technike je možné vytvárať unikátne a personalizované darčeky, suveníry, reklamné predmety a ďalšie keramické výrobky s vlastným dizajnom.
Výhody
- Trvanlivosť – hydroglazúra umožňuje vytvárať potlače, ktoré sú trvanlivé a odolné. Výsledná tlač je schopná odolať vysokým teplotám a opakovanému používaniu.
- Kvalita – tento druh tlače umožňuje tlačiť na keramické a porcelánové výrobky vysokou kvalitou. Potlač má ostré hrany, verné farby a jasnú kresbu.
- Ekológia – hydroglazúra využíva atramenty na vodnej báze, čo je ekologická alternatíva k iným technikám potlače, ktoré využívajú rozpúšťadlá a chemikálie.
Nevýhody
- Časová náročnosť – hydroglazúra má dlhší proces tlače a vypaľovania, čo môže byť časovo náročné a môže to spomaliť produkciu.
- Obmedzená flexibilita – tento druh tlače nie je možné použiť na výrobu veľkých sérií potlače, pretože každý kus sa musí tlačiť a vypaľovať zvlášť.
- Vysoké náklady – hydroglazúra je relatívne drahá technika tlače, pretože vyžaduje špeciálne vybavenie a materiály.
Je dôležité si uvedomiť, že výhody a nevýhody tejto techniky sa môžu líšiť v závislosti na konkrétnej situácií a potrebách daného projektu. Avšak hydroglazúra ostáva, vďaka svojej trvanlivosti, kvalite a personalizácií, obľúbenou technikou potlače na keramické a porcelánové výrobky.
Potlačou reklamných predmetov získate krásny darček pre svojich zamestnancov, partnerov či klientov, tak si prezrite našu ponuku.
Ak si neviete rady s výberom potlače, veľkosťou, podkladmi alebo ďalšími vecami, určite sa na nás obráťte, radi vám pomôžeme. Ako sa s nami môžete spojiť, nájdete tu.